Wednesday, 3 February 2016

Rahman's - Motor

Tadi aku tengok TV ngan mama aku pasal satu drama Melayu kat TV3, kebetulan dalam cerita tu budak perempuan tu tunggang motorsikal. Aku pon cakap la kat mak aku,

" Mak, kawan-kawan aku semua kat KL semua pandai tunggang motor, susah mao cari yang x pandai"

Pas tu mak aku pon reply,

" Asal na bang a'a semenanjung, kamemon sigam hek ata'uh amowa (Bajau Languange) "
( Ya, kalau orang semenanjung memang pandai bawak motor) 

Aku pon reply :

"Aah kan Mak, Kak intan (akak ipar aku) pon pandai bawak motor "

Hebat sungguh korang wahai peninsularian! Aku pon nak jugak pandai bawak motor. Please...

No comments:

Post a Comment